اطفاء حریق, اعلام حریق, دسته‌بندی نشده, مشاوره ،طراحی و اجرا

سیستم اطفاء با عامل پاک ۲:گاز INERGEN

سیستم اطفا عامل پاک INERGEN

سیستم اطفاء  عامل پاک گاز INERGEN

منبع

سیستم اطفا عامل پاک INERGEN

سیستم اطفا عامل پاک INERGEN

این دومین مقاله از سلسله مقالات چهار قسمتی در خصوص معرفی سیستم های اطفا با عامل پاک می باشد.هدف این مجموعه آموزش سازمان ها در مورد انواع راه حل های ویژه خطر آتش سوزی  (FM-200، ANSUL INERGEN، 3M Novec 1230 , CO2) است و به آنها کمک می کند تا درک بهتری از بهترین گزینه برای تاسیسات خود داشته باشند.

سیستم اطفا عامل پاک INERGEN

عوامل پاک مواد خاموش کننده آتش هستند که از نظر الکتریکی نارسانا، فرار یا گاز هستند و پس از تبخیر باقیمانده ای از خود باقی نمی گذارند. آنها بخش مهمی از سیستم‌های اطفاء حریق بسیاری از تأسیسات صنعتی هستند، به‌ویژه سیستم‌هایی که مواد حساس ویا با ارزش بالا را در خود جای داده‌اند.

در قسمت قبلی از سری عامل پاک خود، درباره FM-200 بحث کردیم، یک عامل پاک محبوب و بحث‌برانگیز که به‌دلیل مقدار مضر گازهای هیدروفلوئوروکربن (HFC) به زودی حذف می‌شود.

در این مقاله، بیایید نگاهی به یکی دیگر از مواد پاک رایج بیندازیم — اما این بار یکی دیگر که به این زودی ها حذف نمی شود: INERGEN. ما در مورد خواص اطفاء حریق، کاربردهای رایج و مزایای منحصر به فرد آن صحبت خواهیم کرد.

INERGEN چیست؟

INERGEN، که توسط ANSUL تولید می‌شود، یک عامل پاک اطفا حریق برای آتش‌سوزی‌های کلاس A، B و C است. این ماده از مخلوطی از سه گاز طبیعی تشکیل شده است: 52٪ نیتروژن، 40٪ آرگون و 8٪ دی اکسید کربن. این یک عامل اطفاء حریق ایمن، غیر سمی و غیر خورنده است که پس از تخلیه هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد. به این دلایل، این یک انتخاب عالی برای سیستم های اطفاء حریق در تاسیسات پرخطری است که محصولات حساس را در خود جای داده است.

INERGEN چگونه برای مبارزه با آتش سوزی کار می کند؟

آتش فقط زمانی رخ می دهد که سه عنصر وجود داشته باشد: گرما، اکسیژن و منبع سوخت. بنابراین، برای اینکه هر عامل تمیزی بتواند به طور مؤثر آتش را خاموش کند، باید حداقل یکی از اجزای این “مثلث آتش” را مختل کند. سه گازی که ترکیب INERGEN را تشکیل می‌دهند، سطح اکسیژن را به پایین‌تر از گازی که از احتراق پشتیبانی می‌کند، پایین می‌آورند، در حالی که همچنان مقدار ایمن اکسیژن را حفظ می‌کنند تا انسان بتواند نفس بکشد.

سیستم اطفا عامل پاک INERGEN

سیستم اطفا عامل پاک INERGEN

INERGEN برای کدام کاربردهای صنعتی استفاده می شود؟

INERGEN را می توان در بسیاری از صنایع مختلف استفاده کرد، اما به ویژه در بین برنامه های کاربردی زیر رایج است:

  • بیمارستان ها و سایر مراکز عمده پزشکی
  • مراکز مخابراتی
  • رایانه و مراکز پردازش داده
  • تاسیسات تولید برق
  • تاسیسات دریایی، دریایی و دریایی
  • موزه ها و گالری های هنری
  • اماکن فرهنگی و تاریخی

مزایای استفاده ازسیستم اطفا عامل پاک INERGEN در تاسیسات شما

مانند هر عامل پاک دیگری، مهمترین مزیت استفاده از INERGEN به عنوان بخشی از سیستم اطفاء حریق تأسیسات شما این است که پس از تبخیر باقیمانده باقی نمی گذارد یا اموال شما را از بین نمی برد. اما چند جنبه دیگر نیز وجود دارد که آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند، مانند:

ایمن ترین عامل گاز بی اثر است.

  • غیر سمی برای انسان است و  ایمن ترین گاز بی اثر در غلظت طراحی است. اکسیژن را تا حدی کاهش می دهد که از احتراق جلوگیری می کند اما همچنان به انسان اجازه تنفس می دهد .
  •  غیر مصنوعی است از گازهای طبیعی به جای مواد مصنوعی ساخته شده است و لایه دیگری از ایمنی و پایداری را به مخلوط اضافه می کند .
  •  برای محیط زیست مضر نیست برای داشتن پتانسیل تخریب لایه ازن صفر، پتانسیل گرمایش جهانی صفر، و صفر سال عمر اتمسفر آزمایش شده است. همه اینها به این معنی است که 1) برای محیط زیست مضر نیست، و 2) مشمول ممنوعیت های قانونی آینده مانند FM-200 نخواهد بود .

ما انواع محصولات اطفاء حریق با عامل تمیز مانند FM-200، ANSUL INERGEN، 3M Novec 1230 و CO2 را ارائه می دهیم. اگر در محیطی کار می‌کنید که برای خطرات خاص به محافظت در برابر آتش نیاز دارد، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم ماده پاکی را پیدا کنید که به بهترین وجه از اموال، محصولات و افراد شما محافظت می‌کند. امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *