سیستم اعلان و اطفا حریق, کپسول اتش نشانی

آیا قصد خرید کپسول آتش نشانی دارید؟

خرید کپسول آتش نشانی

هر آنچه که باید در مورد خرید کپسول آتش نشانی بدانید

منبع

خرید کپسول آتش نشانی یکی از رایج ترین کارها برای ایمنی در مقابل  آتش سوزی است. اما با وجود انواع مختلفی از کپسول های آتش نشانی موجود در بازار، چگونه می دانید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است؟ در این نوشته هر آنچه که باید در مورد انتخاب کپسول آتش نشانی بدانید را بیان خواهیم کرد. ما در مورد انواع مختلف کپسول های آتش نشانی در دسترس صحبت خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای کسب و کار و یا محل زندگی شما بهترین انتخاب است. با خرید کپسول آتش نشانی از فروشگاه ما ایمن و آماده باشید!

خرید کپسول آتش نشانی

انتخاب عامل اطفا در کپسول آتش نشانی

سه نوع اصلی عامل اطفا در کپسول آتش نشانی وجود دارد: آب، فوم و مواد شیمیایی خشک.

کپسول های آتش نشانی آب رایج ترین نوع هستند. آنها با خنک کردن آتش و متوقف کردن فرآیند احتراق کار می کنند.
کپسول های فوم آتش نشانی با خفه کردن آتش و جلوگیری از رسیدن اکسیژن به منبع سوخت کار می کنند.
کپسول های آتش نشانی شیمیایی خشک با شکستن واکنش زنجیره ای شیمیایی آتش کار می کنند.

خرید کپسول آتش نشانی

مثلث آتش-با اطفا هر ضلع ،آتش خاموش می شود.

اینکه کدام نوع کپسول آتش نشانی برای نیازهای شما بهترین است بستگی به نوع آتشی دارد که می خواهید خاموش کنید. کپسول های آتش نشانی آب و فوم برای آتش سوزی هایی که شامل مواد جامد مانند چوب یا کاغذ می شوند، مناسب هستند. خاموش کننده های شیمیایی خشک برای آتش سوزی مایع یا گاز بهتر است.

برای آشنایی با انواع آتش اینجا را کیک کنید.

برای اطلاع از قیمت انواع کپسول آتش نشانی اینجا را ببینید.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع کپسول آتش نشانی را انتخاب کنید، کارشناسان ما می توانند به شما در خرید کپسول آتش نشانی مناسب برای نیازتان کمک کنند. ما مجموعه گسترده ای از کپسول های آتش نشانی را به فروش می رسانیم و می توانیم به شما در انتخاب مناسب برای کسب و کارتان کمک کنیم. امروز با ما تماس بگیر!

انواع کلاس آتش

همه آتش سوزی ها یکسان نیستند و همه کپسول های آتش نشانی یکسان ساخته نمی شوند.

طبقه بندی های مختلفی برای آتش سوزی وجود دارد و هر نوع آتش سوزی به نوع متفاوتی از خاموش کننده نیاز دارد.

آهنگام انتخاب یک کپسول آتش نشانی، مهم است که بدانید کدام کلاس از آتش را می خواهید خاموش کنید زیرا استفاده از کپسول اشتباه می تواند باعث تشدید آتش شود.

خرید کپسول آتش نشانی

اینفوگرافی انواع کلاس آتش

ظرفیت و درجه بندی کپسول آتش نشانی

فاکتور مهم دیگری که در خرید کپسول آتش نشانی باید در نظر گرفته شود، ظرفیت و درجه بندی کپسول آتش نشانی است.

ظرفیت کپسول آتش نشانی میزان آتشی است که می تواند خاموش کند.

کپسول های آتش نشانی کلاس A با استفاده از 4 لیتر آب در هر درجه 1A اندازه گیری می شوند. یک کپسول 20A به این معنی است که کپسول آتش نشانی به اندازه 100 لیتر آب موثر است.

کپسول های آتش نشانی کلاس B از طریق فوت مربع کار می کنند. هر 1B 1 فوت مربع (حدود 0.1 مترمربع) را پوشش می دهد و بنابراین رتبه 60B 60 فوت مربع را پوشش می دهد.

هنگام انتخاب یک کپسول آتش نشانی، مهم است که یک کپسول با ظرفیت و درجه بالا را انتخاب کنید تا بتوانید به سرعت و به طور موثر آتش را خاموش کنید.

در فروشگاه ما مجموعه وسیعی از کپسول های آتش نشانی را با ظرفیت ها و درجه بندی های مختلف به فروش می رسد. ما کپسول آتش نشانی عالی برای نیازهای شما داریم.

در صورت مفید بودن این نوشته ، با ذکر منبع آنرا نشر دهید.

مکان کپسول آتش نشانی

هنگامی که کپسول آتش نشانی مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کردید، مهم است که مکان مناسب را برای آن انتخاب کنید.

کپسول های آتش نشانی باید در مکانی باشد که به راحتی در دسترس قرار گیرند تا در صورت بروز آتش سوزی به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. آنها همچنین باید در مکانی قرار گیرند که مبلمان یا اشیاء دیگر مانع آنها نشود.

همچنین گاهی بعلت بزرگی محیط نیاز به استفاده از کپسول های سنگین چرخدار می باشید.

همچنین مهم است که مطمئن شوید همه افراد در کسب و کار شما می دانند کپسول های آتش نشانی در کجا قرار دارند تا در صورت بروز آتش سوزی بتوان از آنها به سرعت و به طور موثر استفاده کرد.

کپسول های آتش نشانی آب چگونه کار می کنند؟

کپسول های آتش نشانی آب با شکستن واکنش زنجیره ای شیمیایی آتش کار می کنند. این نوع کپسول آتش نشانی برای آتش سوزی هایی که شامل مواد جامد مانند چوب یا کاغذ است، بهترین است.

کپسول های آتش نشانی آب گزینه خوبی برای مشاغل هستند زیرا استفاده از آنها ایمن و کار با آنها آسان است. آنها همچنین هیچ گونه اثری از خود باقی نمی گذارند، به این معنی که پس از استفاده از آنها نیازی به تمیز کردن نیست.

چه کپسول آتش نشانی برای آتش سوزی الکتریکی مناسب است؟

آتش سوزی های کلاس E شامل وسایل برقی می شود. بهترین نوع خاموش کننده برای این آتش سوزی ها CO2 یا پودر خشک است. هنگام انتخاب یک کپسول آتش نشانی، مهم است که بدانید کدام کلاس از آتش را می خواهید خاموش کنید زیرا استفاده از کپسول اشتباه می تواند باعث تشدید آتش شود.

با وجود تجهیزات الکتریکی تقریباً در همه مکان ها، کپسول های آتش نشانی CO2 بسیار محبوب هستند و برای هر کسب و کاری انتخاب عالی هستند. به طور مشابه، پودرهای خشک ABC برای استفاده بی خطر هستند، با این حال، بر خلاف خاموش کننده های CO2، پودر خشک می تواند کثیف باشد، دید را مسدود کند و باقیمانده ای شبیه پودر تالک ایجاد کند.

کپسول های آتش نشانی چه رنگی هستند؟

کپسول های آتش نشانی رنگ های مختلفی دارند، اما رایج ترین رنگ قرمز است. زیرا کپسول های آتش نشانی اغلب با خطر و فوریت همراه هستند.

رنگ نوار به سمت بالای کپسول آتش نشانی نوع آتشی است که برای مقابله با آن تولید می شود. کپسول های آتش نشانی مشکی معمولاً برای آتش سوزی های الکتریکی استفاده می شوند، در حالی که کپسول های آتش نشانی زرد رنگ برای خاموش کردن آتش روغن یا چربی بهترین هستند.

خاموش کننده های آب – آبی- مناسب برای کلاس A
فوم – قرمز- مناسب برای کلاس A و B
دی اکسید کربن – قرمز- مناسب برای کلاس B و برق
پودر – قرمز-سبز – مناسب برای کلاس A، B، C و برق
مرطوب شیمیایی – قرمز سبز- مناسب برای کلاس F و A
Clean Agent – سبز – مناسب برای کلاس A و B

کپسول آتش نشانی آشپزخانه

عامل خاموش کننده شیمیایی مرطوب اغلب انتخاب شماره یک برای محیط آشپزخانه است. آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها بسیار گرم هستند و می‌توانند محیط‌های خطرناکی باشند که در آن سرخ‌کن‌های بزرگ، روغن‌ها و آتش‌سوزی‌های چربی وجود دارد. عامل خاموش کننده شیمیایی مرطوب آتش آشپزخانه را خاموش می کند و همچنین قادر به مقابله با آتش سوزی کلاس A و کلاس B است.

بر اساس مکان خاموش کننده خرید کنید

اگر مطمئن نیستید که به چه خاموش کننده ای نیاز دارید، «بر اساس محیط خرید کنید». شما باید عامل خاموش کننده مناسب را انتخاب کنید که بستگی به محل قرارگیری خاموش کننده دارد. تهدیدها بر اساس محیط متفاوت خواهند بود و شعله های آتش بر اساس آنچه در آن منطقه قابل احتراق است طبقه بندی می شوند.

خرید بر اساس محیط (مکان) به عنوان مثال. ماشین، کاروان، دفتر، خانه و غیره
خرید بر اساس کلاس بر اساس آتشی که در حال مقابله با آن هستید، به عنوان مثال. کلاس A، کلاس B و غیره
خرید بر اساس نام تجاری به عنوان مثال هونامیک، کاوه، دژ و غیره

تغییرات در کپسول آتش نشانی کاروان

اگر در مورد کپسول های آتش نشانی کاروان تحقیق می کنید، ممکن است به خرید یک کپسول فوم ABC تشویق شوید، اما به عنوان متخصص در این زمینه، ما فوم را در این محیط توصیه نمی کنیم. در عوض، یک خاموش کننده مبتنی بر مه آب را امتحان کنید زیرا استفاده از آن در فضاهای بسته ایمن تر است، فضای داخلی کاروان شما را خراب نمی کند، برای استفاده در وسایل برقی ایمن است و می تواند آتش سوزی های ABC و F را بدون باقی ماندن بقایایی مهار کند.

خرید کپسول لوکس

مجموعه معاصر ما برای محیط هایی با ظاهری معتبر ساخته شده است که زیبایی شناسی همه چیز است. دفاتر، هتل‌ها و رستوران‌های مدرن اکنون می‌توانند از حس لوکس‌تر و بدون به خطر انداختن ایمنی آتش‌سوزی بهره ببرند. این خاموش کننده ها در مس، نقره یا طلا صیقل داده می شوند.

در صورت نیاز به اطلاعات در موردنحوه استفاده از کپسول آتش نشانی این مقاله را مطالعه نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *