اطفاء حریق, کپسول اتش نشانی

کارت شارژ کپسول آتش نشانی

کارت شارژ  چیست؟

کارت شارژ هنگام شارژ کپسول آتش نشانی توسط اپراتور روی دستگیره کپسول آتش نشانی قرار داده می شود . این برگه حاوی مشخصاتی است که در هنگام استفاده از کپسول در مواقع آتش سوزی به آنها نیاز دارید و باید روی اهرم و دستگیره کپسول آتش‌نشانی وجود داشته باشند .

کارت شارژ کپسول آتش نشانی

کارت شارژ در انواع متنوعی تولید و روانه بازار می شود که می توان آن را در دو دسته بندی کلی قرار داد:

1-کارت شارژ تک برگ:

این محصول همانطور که از نامش پیداست تنها دارای یک برگ و ورقه است . روی آن مشخصات مختلف مانند تاریخ شارژ فعلی تاریخ شارژ بعدی و غیره درج می شود . این برگه دورو است و در پشت آن مواردی در مورد نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی درج شده است .

2-کارت شارژ تاشو:

این محصول همانطور که از نامش پیداست یک برگ است که به صورت چهار ورقه به اهرم کپسول آتش نشانی متصل می شود. این محصول به دلیل داشتن تعداد برگ های بیشتر برای درج مطالب بیشتری جا دارد و استفاده از آن رواج بیشتری دارد.

 

کارت شارژ کپسول آتش نشانی

اطلاعات مندرج در کارت شارژ چیست؟

1- بهترین تاریخ شارژ مجدد:

یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد در مورد کپسول آتش نشانی با آن روبرو هستند این است که  شاید ندانند که بهترین زمان برای شارژ مجدد چه موقع است . این زمان به صورت دقیق بر روی کارت شارژ کپسول آتش نشانی درج می شود و به افراد کمک می‌کند که به موقع کپسول آتش نشانی خود را شارژ کنند .

2- ظرفیت کپسول:

ظرفیت کپسول روی کارت درج می گردد . در این صورت افرادی که از کپسول استفاده می کنند می توانند متوجه شوند که آیا کپسول مورد نظر برای مکانی که قرار است استفاده شود مناسب است یا خیر .

3- فشار تخلیه:

در بعضی از موارد شدت پرتاب محتویات به صورت کامل در کارت هم درج شده است .

4- طول پرتاب:

طول پرتاب کپسول های آتش نشانی معمولا  حدود ۲ الی ۷ متر می باشد. گاها  این موضوع هم به صورت کامل روی کارت کپسول آتش نشانی نوشته می شود و به افراد کمک می‌کند که بتوانند به طول پرتاب آگاهی پیدا کنند .

5- زمان تخلیه کپسول:

کپسول های مختلف دارای زمان تخلیه یکسان نیستند . پی بردن به زمان تخلیه کپسول از اهمیت بالایی برخوردار است . زمان تخلیه کپسول می تواند روی کارت کپسول آتش نشانی درج شده است .

6-وزن کل دستگ

معمولا متصدی شارژ، کپسول آتش نشانی را وزن می کند و وزن دقیق محصول را روی کارت شارژ می نویسد . در این گونه موارد می توانید متوجه شوید که کپسول آتش نشانی دارای وزن استاندارد است و بیش از اندازه پر نشده است و یا خالی نیست .

7-یادگیری نکاتی در مورد کپسول آتش نشانی:

معمولا در کارت شارژ نکاتی در مورد  نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی قید می شود. که می‌تواند در هنگام وقوع حادثه بسیار کمک کننده باشد.

کارت شارژ ایمن ساز خزایی

 

در بالا می توانید نمونه ای  از کارت شارژ تک برگ را مشاهده کنید که در آن اطلاعات مختلفی روی کارت شارژ وجود دارد .
علاوه بر نام مصرف‌کننده و نوع مواد استفاده شده در کپسول آتش نشانی ، تاریخ شارژ و شماره بیمه هم می تواند روی کارت درج شود .
در پشت کارت تمامی نکاتی که در هنگام استفاده از کپسول آتش نشانی باید به آن دقت نمود نوشته شده است .
به صورت کلی کارت های شارژ دارای مشخصات فوق هستند و موارد این چنینی روی آنها درج می شود ، تنها در برخی از موارد ممکن است رنگ کارت ها و یا برخی از مشخصات نوشته شده روی آنها با یکدیگر تفاوت داشته باشد . اما مشخصات کلی آنها با یکدیگر تطابق دارد .
یکی از خدمات ما در  شرکت ایمن ساز خزایی شارژ انواع کپسول های آتش نشانی می باشد . ما در استفاده از مواد اولیه همیشه بهترین ها را استفاده می کنیم .جهت اطمینان خاطر شما باید گفت ما در وندور لیست آتش نشانی بوده و مورد تایید می باشیم . آمادگی شما در برابر حوادث ،حافظ جان  مال شماست .
چنانچه شما نیاز به خدمات مشاوره آتش نشانی جهت اخذ تاییدیه آتش نشانی دارید و یا جهت بهبود و یا اجرای سیستم ها آتش نشانی قصد اقدامی دارید حتما با ما تماس بگیرید .

2 دیدگاه در “کارت شارژ کپسول آتش نشانی

  1. خادم گفت:

    مطلب مفیدی بود با اجازه کپی میکنم

    1. masoudisk گفت:

      با درود
      باعث خوشحالیه که مطلب به کار شما اومده،با ذکر منبع استفاده بفرمایید.
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *