پنل اعلام حریق

پنل اعلام حریق

پنل اعلام حریق ایمن ساز خزایی(سهامی خاص)

کنترل پنل اعلام حریق یک دستگاه هوشمند است که در سیستم‌های اعلام حریق استفاده می‌شود و مسئولیت کنترل و نظارت بر دتکتورها، آژیرها، اعلام‌کننده‌ها و سایر اجزا و تجهیزات مرتبط با اعلام حریق را برعهده دارد.

از ویژگی های پنل اعلام حریق میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

1. ظرفیت زون‌ها:

کنترل پنل اعلام حریق معمولاً دارای ظرفیتی برای کنترل ۲ تا ۱۶ زون است. هر زون می‌تواند یک ناحیه یا منطقه خاص را شامل شود که دتکتورها و دستگاه‌های اعلام حریق مرتبط با آن زون را نظارت می‌کند.

2. نمایشگرها و صفحه‌نمایش:

مرکز کنترل ها دارای نمایشگرها و صفحه‌نمایشی هستند که اطلاعات و وضعیت هر زون، هشدارها، خطاها و اطلاعات دیگر را به کاربران نشان می‌دهد. این نمایشگرها می‌توانند اطلاعات به صورت متنی یا گرافیکی نمایش داده شوند.

3. دستگاه‌های ورودی و خروجی:

کنترل پنل اعلام حریق معمولاً دارای دستگاه‌های ورودی و خروجی است که به ارتباط با دتکتورها، آژیرها، اعلام‌کننده‌ها و سایر تجهیزات مورد استفاده در سیستم اعلام حریق می‌آیند. دستگاه‌های ورودی به اطلاعات حسگرها و دتکتورها پاسخ می‌دهند و دستگاه‌های خروجی برای اجرای اقدامات مرتبط با حریق، مانند فعال‌سازی آژیرها، استفاده می‌شوند.

4. اتصال به اعلام‌ها و آژیرها:

کنترل پنل به اعلام‌ها (دتکتورها و سایر اجزا) و آژیرها (آژیرهای صوتی و فلاشر) متصل می‌شود و بر اساس اطلاعات دریافتی از آن‌ها اقدامات مرتبط با حریق را اجرا می‌کند. به عنوان مثال، در صورت فعال شدن دتکتور حریق در یک زون، کنترل پنل اقدام به فعال‌سازی آژیرهای صوتی و فلاشر مرتبط با همان زون می‌کند.

5. اتصال به سیستم‌های اطفاء حریق:

برخی از کنترل‌پنل‌های اعلام حریق مجهز به تکنولوژی اتصال به سیستم‌های اطفاء حریق هستند. این اتصال به معنای اجرای خودکار اقدامات اطفاء مانند خاموش کردن تجهیزات برقی، باز کردن درهای اضطراری و غیره در صورت وقو ع حریق است.

6. امکانات تعمیر و نگهداری:

این پنل‌ها باید به‌طور منظم تعمیر و نگهداری شوند تا عملکرد بهینه و پایدار آن‌ها تضمین شود. عملیات تعمیر و نگهداری بهترین به‌طور متناوب و با هماهنگی با تولیدکننده انجام می‌شود.

در ادامه به برخی از مزایای مرکز کنترل اعلام حریق مدل EF-520 می پردازیم:
  • دارای استاندارد ملی
  • طراحی شده با میکروکنترلر جدید و پیشرفته
  • طراحی مدارات الکترونیکی براساس IPC
  • نصب آسان
  • دارای جعبه فلزی برای محافظت در برابر نفوذ میدان های الکترومغناطیسی
  • دارای سیستم شارژ پیشرفته
  • قابلیت جلوگیری از فاسد شدن باتری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *