اطفاء حریق, سیستم اعلان و اطفا حریق

TIA-942 و اطفا آتش؟

طراحی و مدیریت سیستم های ایمنی آتش نشانی مرکز داده

منبع

برای تعیین سیستم آتش نشانی مرکز داده و مدیریت این سیستم مراجع مختلفی صلاحیت تعیین استانداردها  و یا توصیه راه حل ها را دارند . دلیل این امر چند وجهی بودن و پیچیدگی این مراکز می باشد . عواملی مانند مصرف بالای انرژی ،امنیتی و استراتژیک بودن این مراکز منجر به تعاملات پیچیده مابین سیستم های اطلاعاتی و مخابراتی (IT & ICT) با سایر سیستمها مانند سیستم های تهویه ،تاسیسات ،امنیت فیزیکی و مانند اینها شده است .

TIA مخفف عبارت Telecommunications Industry Association و به معنی انجمن صنعت مخابرات است. فعالیت اصلی این انجمن همکاری با موسسه استانداردهای ملی آمریکا یا همان ANSI در جهت ایجاد استانداردهای داوطلبانه و اصولی برای طیف وسیعی از محصولات و عملیات صنعت شبکه و مخابرات است. از انتخاب و خرید کابل شبکه، پایانه‌های داده و ارتباطات تلفن همراه گرفته تا نحوه طراحی و راه اندازی اتاق سرور و کابل‌های ساختار یافته همه طبق دستورالعمل‌های استاندارد TIA قابل اجراست.

هر کدام از حوزه‌های تعیین شده در استاندارد TIA دستورالعمل‌های دقیق و کاملی برای مراحل مختلف آن حوزه دارد به عنوان مثال استاندارد TIA942 که یکی از زیرشاخه‌های استاندارد TIA و در حوزه اتاق سرور هست، در مورد طراحی نقشه اتاق سرور، نحوه کابل کشی، نحوه انتخاب و خرید تجهیزات پسیو و اکتیو به کار رفته در آن، دما و امنیت اتاق سرور و غیره قوانین مشخصی دارد.

سیستم آتش نشانی مرکز داده

در صورت نیاز به فایل این استاندارد با انتخاب گزینه درخواست فایل استاندارد به ما ایمیل بزنید.

استاندارد زیرساخت مخابراتی ANSI/TIA-942-B-2017 برای مراکز داده، نیاز به یک استراتژی تشخیص و اطفا آتش اصولی و مکفی در یک مرکز داده را  لازم تشخیص می دهد . و حداقل های مورد نیاز برای چنین سیستمی را مطابق زیر اعلام  می کند:

  • دیوارهای مقاوم در برابر آتش و سایر سازه ها، در برخی موارد تا چهار ساعت
  • استاندارد NFPA 75 یا استاندارد حفاظت از آتش مرکز داده را که برای آن مکان قابل اجرا است، رعایت کنید
  • جداسازی و حفاظت آتش  اتاق سرور از اتاق باتری ، UPS و سایر مناطق مرکز داده
  • مشخص کردن راهروهای خروجی
  • یک سیستم خاموش کردن اضطراری اتاق سرور (EPO) در صورتی که توسط مرجع دارای صلاحیت (AHJ) مانند مشاور آتش نشانی یا خود آتش نشانی مجاز باشد یا مورد نیاز باشد.
  • سیستم تشخیص دود با قابلیت هشدار زودهنگام برای اتاق های سزوز و اتاق های ورودی حاوی تجهیزات فعال اطلاعات و ارتباطات (ICT) و تشخیص حریق در سایر مناطق
  • یک سیستم اطفا گازی برای اتاق های سرو اتاق های ورودی حاوی تجهیزات فعال ICT.
  • هنگام استفاده، عوامل تمیز باید توسط کد محلی مجاز باشند. سیستم های جایگزین (به عنوان مثال، هیپوکسیک، غبار) مجاز هستند

یک سیستم اسپرینکلر  آبپاش یا مه آبی، در صورت استفاده، باید از نوع «پیش عمل گر» باشد

این مجموعه ای جامع از الزامات است و اگرچه وارد جزئیات نمی شود، اما برای ارائه جزئیات لازم به استانداردهای دیگری مانند استاندارد NFPA 75:2020 برای حفاظت از آتش تجهیزات فناوری اطلاعات متکی است.

TIA-942 کدهای قابل اجرا دیگری را که ممکن است شامل استاندارد بریتانیا BS 6266 حفاظت در برابر آتش برای تاسیسات تجهیزات الکترونیکی باشد – آیین نامه عمل، و از مقررات اتحادیه اروپا “F-Gas” که دیکته می کند که کدام گازهای فلورینه را می توان در سیستم های اطفاء حریق استفاده کرد، می دهد. مقررات محصولات ساختمانی، که خواستار استفاده از کابل کشی با قابلیت اشتعال کم در ساختمان ها است.

یکی دیگر از حوزه‌های تأثیرگذار در ایمنی آتش‌سوزی، صنعت بیمه است .به عنوان مثال  FM Global (Factory Mutual)، در فرم های مربوط به جلوگیری از  دست دادن دارایی ، در مراکز داده و تسهیلات مرتبط با آن . این استاندارد آتش سوزی را به عنوان بزرگترین تهدید برای مراکز داده تایید می کند و به همین دلیل در مورد اعلام حریق، تشخیص حریق و اطفاء حریق حرف زیادی برای گفتن دارد .

آتش‌سوزی‌ها و حوادث ناگوار مربوط به سیستم‌های اطفاء حریق، یکی از دلایل اصلی قطعی‌های فاجعه‌بار در میان مراکز داده است . طبق آمار ما، پس از مشکلات مربوط به فناوری اطلاعات (IT) و قطع برق، سومین رتبه را دارد .

در طول یک دوره ده ساله، ما 53 قطعی عمده مرکز داده ناشی از حوادث آتش سوزی را ثبت کردیم . می توان حدس زد که حوادث بسیار بیشتری وجود دارد که هرگز به اعلام عمومی نمی رسند.

حتی حوادث کوچک آتش سوزی می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد زیرا سیستم های اطفاء حریق عمل می کنند و برق اتاق کامپیوتر قطع می شود.

آمار ما نشان می دهد که زمان بازگشت به کار پس از یک حادثه آتش سوزی بسیار طولانی است، به طور متوسط 25 ساعت برای آتش سوزی های واقعی و 17 ساعت برای حوادث اطفاء حریق با هشدار کاذب.

آتش‌سوزی در مراکز داده می‌تواند برای زندگی افراد و همچنین دارایی ها و تجهیزات خطرناک باشد . سال 2018 شاهد اولین تلفات ثبت شده در اثر آتش سوزی مرکز داده بود . آتش‌سوزی در یک مرکز داده در توکیو پنج کشته و 50 زخمی برجای گذاشت . گزارش شده است که مرکز داده متعلق به آمازون بوده و علت آن جوشکاری در ساختمان، یعنی «کارهای داغ» اعلام شده است .

اطلاعات کافی در مورد علل همه آتش‌سوزی‌ها جمع‌آوری نشده است، اما اطلاعات کافی برای تهیه فهرستی از دلایل اصلی وجود دارد.

  • آتش گرفتن تجهیزات IT این آتش‌سوزی‌ها معمولاً کوچک هستند اما دود دارند – که مطمئناً برای عمل کردن یک سیستم اطفاء حریق کافی است .
  • آتش گرفتن واحدهای یو پی اس (منبع برق اضطراری) و باتری ها
  • ترانسفورماتورها در حال آتش گرفتن
  • کارهای داغ در ساختمان به عنوان مثال جوشکاری، لحیم کاری، رنگ بری، کف سازی قیر و غیره
  • خرابی دستگاه های رطوبت ساز در سیستم های تهویه مطبوع
  • دود خارجی ناشی از آتش‌سوزی و آتش‌بازی که سیستم‌های اطفاء حریق مرکز داده را به راه می‌اندازد

گسترش آتش سوزی در یک مرکز داده با جریان زیاد هوا از تهویه مطبوع، حجم زیادی از کابل های عایق پلاستیکی و تجمع زباله های قابل اشتعال، به ویژه بسته بندی های کاغذ و مقوا، تشدید می شود.

سایر “حوادث” مربوط به آتش سوزی حول رها شدن تصادفی گاز اطفاء حریق، معمولاً در حین تعمیر و نگهداری، قطع برق تصادفی ناشی از سیستم تشخیص حریق و حتی درایوهای دیسک تخریب شده توسط گرد و غبار ناشی از یک رویداد تخلیه گاز های اطفا ، می چرخد. حتی مواردی وجود دارد که صدا و فشار شدید یک رویداد تخلیه گاز به درایوهای دیسک آسیب رسانده است.

دلایل قطعی مرکز داده ( به استثنای دلایل فناوری اطلاعات)

در یکی از حوادث ثبت شده آتش سوزی در مراکز داده یک المنت حرارتی مرطوب کننده در فاصله زمانی توصیه شده سازنده تعویض نشده است و تجمع کلسیت روی المنت باعث انتشار دود می شود: دود گاز اطفاء حریق را رها می کند و به دلیل اینکه مرکز داده پیش از این اتفاق تمیز نشده بود، ابر گرد و غبار ایجاد شده ، توسط آرایه های درایو دیسک بلعیده شد و میلیون ها یورو خسارت وارد کرد.

برای به حداقل رساندن خطر آتش سوزی، مدیران مرکز داده باید مشکل را در پنج مرحله حل کنند .

  • طراحی و ساخت صحیح ساختمان
  • یک سیستم تشخیص دود مناسب با واکنش سریع
  • سیستم اطفاء حریق خودکار مناسب
  • یک طرح علت و معلولی یکپارچه که واکنش سیستم های حیاتی به یک رویداد آتش سوزی را تحلیل کرده باشد
  • یک طرح بازگشت به کار یا سرویس ،فقدان یک برنامه بازگشت به کار دلیل اصلی این است که بسیاری از حوادث کوچک آتش سوزی منجر به قطعی طولانی مدت می شود

بیایید به این پنج حوزه کلیدی با جزئیات بیشتری نگاه کنیم:

1-الزامات ساختمانی صحیح

ما می توانیم این موارد را به صورت خلاصه بیان کنیم

  • درجه بندی حریق مناسب برای دیوارها، سقف ها و درها
  • جداسازی فیزیکی مناسب و بخش بندی اتاق های سرور ، اتاق های برق، اتاق باتری، ذخیره سازی سوخت و غیره.
  • خروجی های آتش نشانی، علائم و روشنایی اضطراری را درست کنید
  • مواد با قابلیت اشتعال کم بخصوص در کابل کشی استفاده می شود

2-یک سیستم تشخیص دود مناسب با واکنش سریع

بهترین سیستم تشخیص دود برای محیط مرکز داده به عنوان تشخیص دود آسپیریشن یا  (aspirating smoke detection)ASD شناخته می شود . این روش از لوله‌های پلاستیکی استفاده می‌کند که در اطراف مناطق کلیدی مرکز داده، عمدتاً اتاق کامپیوتر، مستقر شده‌اند و جریان اصلی هوا را دنبال می‌کنند . این معمولاً به این معنی است که لوله‌های حسگر راهروهای سرد را در زیر یک طبقه مرتفع دنبال می‌کنند و سپس مجدداً راهروهای گرم را در سطح بالا دنبال می‌کنند و سپس از ورودی‌های هوای تجهیزات تهویه مطبوع عبور می‌کنند.

لوله‌ها دارای سوراخ‌های کوچکی هستند که در فواصل زمانی منظم در آنها بریده می‌شوند و به وسیله‌ای ختم می‌شوند که هوا را از طریق سوراخ‌ها به داخل می‌کشد و هوای نمونه‌برداری شده را از یک محفظه تشخیص لیزری عبور می‌دهد . اگر پرتو لیزر توسط ذرات دود منحرف شود، هشدار تشخیص دود را به صدا در می آورد.

مزایای این روش نسبت به آشکارسازهای سنتی “نقطه ای” مبتنی بر یونیزاسیون یا تشخیص نوری دود، زمان واکنش بسیار سریع، واکنش به سطوح پایین تر دود و چندین مرحله هشدار (نه فقط “روشن” یا “خاموش”) است.

برای سیستم‌های تشخیص دود متصل به سیستم‌های اطفاء حریق، کاهش خطر آلارم‌های کاذب مهم است و بنابراین تشخیص “تصادفی” یا “دوباره ضربه” مورد نیاز است. این اساساً به این معنی است که دو آشکارساز دود باید قبل از ارسال سیگنال به تجهیزات اطفاء حریق فعال شوند.

جهت نصب و راه اندازی سیستم (aspirating smoke detection) ASD می توانید با ما تماس بگیرید.

3-سیستم اطفاء حریق خودکار مناسب

«مناسب» به معنای چیزی است که توسط استانداردهای مرکز داده مؤثر، مجاز یا توصیه شده است و توسط هیچ سازمان و یا مقرراتی غیر مجاز اعلام نشده باشد . این رویکرد اساسا به یکی از سه راه حل منتهی می شود .

  • مه آب
  • گاز بی اثر
  • گاز هالوژنه

مه آبی شبیه به سیستم اسپرینکلر (آبپاش) است، اما آب تحت فشار زیاد بیرون می‌آید و به جای دوش، یک غبار ایجاد می‌کند. یک مه آبی نسبت به آبپاش (اسپرینکلر)  آب کمتری مصرف می کند و می تواند به صورت موضعی برای آتش سوزی به جای خفه کردن کل اتاق کامپیوتر مانند یک سیستم خاموش کننده گاز استفاده شود.

اگرچه این سیستم‌ها در حال حاضر در صنعت گسترده شده‌اند، تجربه کمی از آنچه که واقعاً برای تجهیزات فناوری اطلاعات پس از خنثی شدن توسط یک سیستم اطفاء حریق-مه‌آب رخ می‌دهد، وجود دارد .

یک سیستم گاز بی اثر عمدتاً از نیتروژن برای کاهش محتوای اکسیژن یک اتاق تا زیر نقطه ای که احتراق می تواند انجام شود استفاده می کند. گاز بی اثر هیچ اثر سمی روی افراد یا تجهیزات فناوری اطلاعات ندارد . با این حال مقدار زیادی از آن مورد نیاز است، که می تواند آن را گران کند، و اثرات ضربه بیش از حد فشار روی اتاق محافظت شده و برخی تجهیزات IT وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند .

یک گاز هالوژنه به صورت مایع ذخیره می شود که با آزاد شدن و تبخیر به سرعت منبسط می شود. این امر دمای اتاق را کاهش می دهد و انرژی را از وضعیت آتش خارج می کند. همچنین با جابجایی بخشی از هوای اتاق، سطح اکسیژن را کاهش می دهد. مزیت این روش این است که در مقایسه با گاز بی اثر، به مواد ضد حریق کمتری نیاز است . اگر به درستی استفاده شود، هیچ اثر سمی روی افراد یا تجهیزات فناوری اطلاعات وجود ندارد، اما همچنان اثرات ضربه بیش از حد فشار روی اتاق محافظت شده و برخی تجهیزات فناوری اطلاعات مانند درایوهای دیسک وجود دارد .

اکنون گازهای هالوژنه باید به دلیل ODP پایین یا پتانسیل تخریب لایه ازن و اثرات پتانسیل گرمایش جهانی GWP انتخاب شوند. برخی از گازها مانند هالون اکنون در اروپا و آمریکا به این دلایل ممنوع شده است .برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

مهم است که گازی را انتخاب کنید که توسط استاندارد NFPA 2001 ایالات متحده در مورد سیستم های اطفاء حریق با عامل پاک تایید شده باشد و توسط دستورالعمل گاز اتحادیه اروپا “F” غیر مجاز نباشد .برای اطلاعات بیشتر سلسله مقالات عامل پاک ما را بخوانید .

4-یک طرح علت و معلولی یکپارچه

بسیاری از اپراتورهای مرکز داده با مشکل مواجه می شوند زیرا هیچ کس واقعاً در نظر نگرفته است که وقتی دود در یک مرکز داده شناسایی می شود چه اتفاقی می افتد . مالکان و اپراتورها تصور می کنند که یک پیمانکار سیستم آتش نشانی کاری “معقول” انجام داده است و این نگرانی یا مسئولیت اپراتور مرکز داده نیست . اینطور نیست: پیمانکاران سیستم آتش نشانی قسمت خود را از پازل سیستم اعلان و اطفا نصب و راه اندازی می کنند، اما مسئولیت آنها نیست که سیستم های متفاوت را با هم ادغام کنند، مگر اینکه قرارداد آنها به طور خاص به آن نیاز داشته باشد.

یک الگوریتم علت و معلولی یکپارچه باید در نظر گرفته شود .

  • جایی که همه آشکارسازهای دود هستند (ممکن است ده ها وجود داشته باشد) و کدام یک باید فعال شوند تا زنگ هشدار ایجاد شود و سپس دستور فعال سازی اطفاء حریق
  • چه آلارم های صوتی و تصویری فعال می شوند؟
  • چه سیگنال هایی به سیستم مدیریت ساختمان (BMS) ارسال می شود؟
  • چه سیگنال هایی برای اعلام حریق ساختمان از راه دور یا عمومی ارسال می شود؟
  • چه سیگنال هایی به اشخاص ثالث خارج از سایت ارسال می شود، به عنوان مثال. خدمات آتش نشانی؟
  • چه اتفاقی برای سیستم های ورودی و استخراج تهویه می افتد؟
  • چه اتفاقی برای تهویه مطبوع اتاق می افتد؟ (در حالت ایده‌آل خاموش می‌شوند تا از شعله‌ور شدن حرکات هوا جلوگیری شود)
  • چه اتفاقی برای منبع تغذیه اتاق می افتد؟ (در حالت ایده آل خاموش می شود زیرا خطای الکتریکی اغلب علت آتش سوزی است)

این موضوع مستلزم برنامه ریزی مدیریتی سطح بالایی است و نمی توان آن را به پیمانکاران سیستم آتش نشانی واگذار کرد و عدم رسیدگی به این موضوع منجر به موضوع مدیریت بعدی می شود. بهبود!

5-یک طرح بهبودی

فقدان یک برنامه راه اندازی مجدد دلیل اصلی این است که بسیاری از حوادث کوچک آتش سوزی منجر به چنین قطعی طولانی مدت می شود و اغلب نتیجه عدم درک طرح علت و معلولی آتش سوزی است.

هنگامی که آتش خاموش شد و خدمات آتش نشانی محل را ایمن اعلام کرد، عناصر اصلی یک طرح راه اندازی مجدد باید باشد.

  • پاکسازی اتاق از دود و گاز اطفاء حریق . این امر مستلزم کنترل دستی سیستم تهویه است تا بتوان آن را روی حالت “پاکسازی” تنظیم کرد که حداکثر ظرف چند ساعت هوای آلوده را حذف و جایگزین می کند.
  • تنظیم مجدد دستی پس از حادثه آتش سوزی سیستم های تشخیص حریق UPS/Power تهویه مطبوع تجهیزات فناوری اطلاعات تهویه
  • شناسایی و حذف تجهیزات آسیب دیده
  • تعویض گاز اطفاء حریق مصرف شده در حین حادثه آتش سوزی

مطالعه موردی

به عنوان یک مطالعه موردی، ما پیشنهاد می‌کنیم که به آتش‌سوزی و تخریب متعاقب آن مرکز داده OVH در استراسبورگ، فرانسه در 9 مارس 2021 نگاهی بیندازیم . گزارش این حادثه به تازگی توسط اداره تحقیقات و تحلیل ریسک‌های صنعتی دپارتمان دولت فرانسه منتشر شده است .

OVH Strasbourg یک پردیس پنج ساختمانی با توان 12.5 مگاوات بود. در شب 9/10 مارس 2021 یک ساختمان به طور کامل در اثر آتش سوزی ویران شد و ساختمان مجاور آن غیرقابل استفاده اعلام شد. این آتش سوزی تلفات جانی و مصدومی نداشت. آتش در اتاق هایی که باتری ها و یو پی اس (منبع برق اضطراری) در آن قرار دارند شروع شد. طغیان آتش تقریباً به طور همزمان روی باتری ها و یک اینورتر اتفاق افتاد. دلایل دقیق آتش سوزی در تاریخ گزارش مشخص نیست، اگرچه وجود یک مایع به دلیل افزایش رطوبت در ناحیه UPS در زمان آتش سوزی نشان می دهد.

این گزارش نکات مثبتی در مورد این حادثه برای گفتن دارد.

سیستم تشخیص دود تنفسی همانطور که انتظار می رفت کار کرد و بلافاصله زنگ خطر را به صدا در آورد
مهندسان و کارکنان امنیتی حاضر در محل به زنگ هشدار واکنش نشان دادند، از تخلیه ساختمان اطمینان حاصل کردند و خدمات اورژانس را احضار کردند.

این گزارش همچنین نظرات و توصیه های دیگری در مورد طراحی های آینده، ساخت و ساز و مدیریت مرکز داده دارد.

ضبط دوربین مدار بسته شروع آتش سوزی در اتاق های باتری و یو پی اس را نشان می دهد

ساخت و ساز ساختمان

ساختمان SBG2، ساختمانی که آتش در آن شروع شد، یک ساختمان مدولار، در شش سطح، با دیوارهایی از بتن پیش ساخته بود که توسط یک قاب فولادی پشتیبان آن بود. کف ها از چوب خام و دیوارهای بیرونی از روکش تک پوسته یا روکش نواری آلومینیومی ساخته شده بودند. هدف از این ساخت و ساز ارتقای تبادل حرارت با خارج و کاهش مصرف انرژی اختصاص داده شده به خنک کننده کامپیوتر یا تجهیزات الکتریکی بود. از نظر حفاظت در برابر حریق، سازه داخلی از عملیاتی که پایداری در برابر آتش را به مدت یک ساعت تضمین می‌کند و کف‌ها از یک عملیات حفاظتی یک ساعته در برابر حریق با استفاده از رنگ متورم یا فلاکینگ بهره می‌بردند.

برخی از آشکارسازهای دود واقع در طبقات بالا دقایقی پس از شروع آتش سوزی در طبقه همکف فعال شدند. این مشاهدات نفوذپذیری زیاد ساختمان را به هوای بیرون و در نتیجه در برابر آتش و دود که به سرعت و بدون مشکل پخش می شود را نشان می دهد.

علاوه بر انتخاب برای ارتقاء گردش هوا در داخل تأسیسات خود با استفاده از دهانه‌های نما، مصالح انتخاب شده برای ساخت SBG2 و عدم وجود کف‌های پوشیده شده در نما به اندازه کافی سرعت پیشرفت آتش را کاهش نداده است. زمان مورد نیاز برای استفاده گسترده از منابع آبی مورد نیاز برای کنترل آتش و سپس خاموش کردن آن.

برای اطمینان از بقای بالاتر مرکز داده، این گزارش همچنین مزایای بخش‌بندی بیشتر اتاق‌هایی با ذخیره انرژی یا بار سوخت بالا با جداسازی فیزیکی و/یا درجه آتش‌سوزی بیشتر دیوارها را مورد بحث قرار می‌دهد.

«اگر اتاق‌های انرژی در یک ساختمان مجزا یا در طبقه همکف ساختمان‌هایی قرار داشته باشند که مقاومت در برابر آتش کافی برای اجازه مداخله را تضمین کنند، مداخله خدمات اضطراری تسهیل می‌شود.» این سند همچنین نتیجه می‌گیرد که این یک منطقه ای که احتمالاً تحت تأثیر فقدان مقررات محلی ایجاب می کند

ساختمان پس از حدود دو ساعت کاملاً در آتش سوخت

اطفاء حریق

این ساختمان به هیچ نوع سیستم اطفاء حریق اتوماتیک مجهز نبود.

خدمات اضطراری عمومی فقط یک شیر آتش نشانی محلی برای اطفای حریق در دسترس داشتند و این جریان ناکافی (کمتر از 60 متر مکعب در ساعت) را ارائه کرد. اپراتور مرکز داده منبع آب برای اطفای حریق یا حتی وسیله ای برای پمپاژ آب از کانال مجاور راین نداشت. ورود یک قایق پمپی آتش نشانی در ساعت 3:00 صبح طول کشید تا در نهایت آتش مهار شود.

قطع برق

برای ایمنی خدمات اورژانس و کاهش احتمال آتش سوزی، قطع برق منطقه آسیب دیده ضروری است.

عدم وجود یک دستگاه قطع کننده عمومی سایت که در صورت آتش سوزی به راحتی قابل دسترسی باشد، نیاز به مداخله مدیر شبکه برق برای قطع منبع تغذیه از پست منبع داشت.

پس از قطع برق، به نظر می‌رسد که ژنراتورهای اضطراری شروع به کار کرده‌اند، زیرا آنها فقط به قطع برق کلی محل واکنش نشان می‌دهند و نه فرمان خاموش شدن اضطراری (EPO) و حتی باتری‌های UPS به مدت 20 سال دیگر به سیستم انرژی می‌دهند. دقایق.

اگرچه آتش در ساعت 12:35 بامداد شروع شد، مکان فقط از ساعت 2:30 بامداد از نظر الکتریکی ایمن بود، در آن زمان SBG2 کاملاً شعله ور شد و آتش به ساختمان های مجاور سرایت کرد.

ما در اینجا توصیه هایی از FM Global (Factory Mutual)، برگه های داده 5.32 پیشگیری از از دست دادن دارایی، مراکز داده و تسهیلات مرتبط را نقل می کنیم.

2.7.2 طرح ایزوله برق

2.7.2.1 یک طرح تفصیلی جداسازی نیرو که شامل رویه‌های رسمی برای قطع انرژی داده‌ها و/یا تجهیزات HVAC (گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع) برای کاهش آسیب، آلودگی ناشی از دود، و جلوگیری از احتراق مجدد است.

مدیریت عمومی

سایر نکات کلیدی این گزارش عبارتند از:

باتری ها مجهز به سیستم نظرسنجی یا نظارت نبودند. این نشان می‌دهد که اگر یک سیستم مانیتورینگ باتری اختصاصی وجود داشت، باتری‌های معیوب سریع‌تر شناسایی می‌شدند.
خدمات اورژانس گزارش کردند که درهای آتش نشانی در زمان تخلیه ساختمان باز شده بود که تأثیری بر کاهش کارایی موانع آتش نشانی ساختمان داشت.
اسپرینکلر (آبپاش) در اتاق های باتری برای مقابله با آتش سوزی و همچنین گرم شدن بیش از حد باتری و فرار حرارتی توصیه می شود
ممیزی از امکانات مرکز داده برای بررسی آسیب پذیری سایت در برابر خطر آتش سوزی انجام دهید
روش هایی را برای رسیدگی به موقعیت های آتش سوزی ایجاد کنید و این طرح ها باید به طور مرتب آزمایش شوند

نتیجه

ایمنی آتش سوزی در محیط مرکز داده یک نگرانی جدی در رابطه با ایمنی انسان، ناراحتی عمومی و ضرر تجاری است. TIA-942 برای ایجاد ایمنی در برابر آتش در طراحی در مراحل اولیه یک پروژه و تعداد زیادی از استانداردهای موجود در دسترس عموم، تمام جزئیات لازم را ارائه می دهد، به جهت های صحیح اشاره می کند.

اپراتورهای مرکز داده باید بدانند که مدیریت ایمنی آتش سوزی موفق تنها از طریق یک رویکرد یکپارچه که الزامات

  • ساختمان با مصالح کم اشتعال
  • تشخیص حریق
  • اطفاء حریق
  • ادغام خدمات BMS، برق و HVAC
  • برنامه های مدیریتی که ریسک عملیاتی را به حداقل می رساند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *