اطفاء حریق, اعلام حریق, پنل اعلام حریق, مشاوره ،طراحی و اجرا

انجام گزارش مشاهدات ایمنی

انجام گزارش مشاهدات ایمنی

انجام گزارش مشاهدات ایمنی

مطالعه‌ای  که توسط سازمان جهانی کار (ILO) در سال 2020 انجام گردید نشان داد که 2.78 میلیون مرگ افراد شاغل  به بیماری‌ها یا حوادث شغلی نسبت داده شده است. بنابراین سازمان ها باید ایمنی محل کار را ارتقا دهند که این امر از طریق انجام گزارش مشاهدات ایمنی قابل انجام است.

مشاهدات ایمنی به کسب‌وکارهایی که در صنایع تولیدی و نیز ساخت و ساز ساختمانی فعالیت می‌کنند اجازه می‌دهد تا خطرات احتمالی را در محل کار یا کارگاه های ساختمانی ارزیابی کنند. اگرچه متخصصان آموزش دیده این مشاهدات را انجام می دهند، برنامه های نرم افزاری این روند را ساده می کنند. این مقاله در مورد اینکه چگونه یک سازمان می تواند مشاهدات ایمنی را به طور ماهرانه انجام دهد، بحث خواهد کرد.

انجام گزارش مشاهدات ایمنی چیست؟

انجام گزارش مشاهدات ایمنی تعیین می کند که چه تعداد شرایط ناایمن در یک محل کار در یک دوره زمانی مشخص وجود دارد. این به معنای شناسایی وظایفی است که کارکنان به طور ایمن و دقیق انجام می دهند و آنها را از کسانی که در معرض خطر هستند متمایز می کند.

هدف اولیه از این مشاهدات این است که اقدامات اصلاحی پس از آن برای بهبود ایمنی محل کار اجرا شود. آن‌ها می‌توانند به پیش‌بینی مشکلاتی که ممکن است در آینده ایجاد شوند کمک کنند و به پیشگیری مؤثر از آنها کمک کنند. معمولاً یک مدیر چک لیستی دارد که از طریق آن مشاهدات ایمنی را ثبت می کند. آنها ممکن است فهرست ها یا بخش های جداگانه ای برای هر موضوع ایمنی داشته باشند. این مشاهدات می تواند کمک کند:

افزایش آگاهی در مورد ایمنی
کاهش صدمات شاغلین
فرهنگی ایجاد کنید که در آن کارکنان صحبت کنند
اقدامات و رفتارهای ایمن را تقویت کنید
قرار گرفتن در معرض خطرات را شناسایی و کنترل کنید

فرآیند ایجاد و اجرای گزارش مشاهدات ایمنی

هنگام انجام مشاهدات ایمنی و تجزیه و تحلیل شغل، پنج مرحله مهم وجود دارد که می تواند کل فرآیند را بسیار منسجم تر کند:

جمع بندی

انجام گزارش مشاهدات ایمنی به محیط کار کمک می کند تا از صدمات و مرگ و میر جلوگیری کند. چنین اقداماتی کارایی را بهبود می بخشد، تضمین می کند که مقررات ایمنی و قوانین برای محافظت از سایت و همه کارگران رعایت می شود. اگر می‌خواهید این فرآیند را خودکار کنید، نرم افزارها می‌توانند به شما کمک کند. شرکت ایمن ساز خزایی (سهامی خاص) می تواند به شما در راه اندازی نرم افزار های ویژه کسب و کار شما در این راه در کنار شما باشد.در صورت نیاز می توانید با ما در تماس باشید .با برنامه‌ریزی یک نسخه نمایشی، می‌توانید درباره بهینه‌سازی ایمنی بیشتر بدانید. همچنین می توانید راهنمای جامع مشاهدات ایمنی ما را برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بهبود سلامت و ایمنی در محل کار خود با فرآیندهای مشاهده ایمنی بررسی کنید.

ما با استفاده از تجارب خود در زمینه مشاوره ،طراحی و اجرا انواع سیستم های اعلان و اطفا حریق  مانند سیستم های گازی FM200 ،سیستم های گازی و فومی و آبی خودکار ،سیستم های امنیتی، اخذ تاییدیه آتش نشانی و نیز تامین کلیه اقلام ایمنی و آتش نشانی ،و نیز تولید تجهیزات خاص مورد نیاز شما مانند انواع باکس های اتش نشانی،تجهیز خودرو آتش نشانی ،ساخت انواع میز شارژ در کنار شما هستیم.

ضمنا شما می توانید با عقد قرارداد پشتیبانی ایمنی ،ضمن اشتفاده از مزایای ویژه مانند بازدید رایگان و مشاوره رایگان ،از خاطری آسوده نیز برخوردار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *